۱۳۸۸ شهریور ۱۴, شنبه

مراسم چهلم امير جوادي فر در فضاي غم واميدواري برگزار شد









درمراسم چهلم امير جوادي فر فضاي خاصي حكمفرما بود. غم از دست دادن امير باعث شده بود همه اشك بريزند اما هنگام پخش سرودهاي ميهني و انقلابي همگي يكصدا و با دستاني به نشانه پيروزي برافراشته ترانه را مي خواندند و حس اميد در همه به وجود مي آمد.
مراسم با سخنان دردآور و البته مصمم پدر امير آغاز شد. پدري كه چند ماه پس از دست دادن همسرش، پسر بزرگش امير را نيز از دست داده بود. پدري كهدر سخنانش گفت حق بوده است كه در سن بالا از دنيا برود نه امير كه 24 سال نداشت. پدر امير هنوز خود را سردرگم مي دانست. بعد از سخنان پدر اميرجوادي فر، نوبت به دوستان و هم انديشانش رسيد تا براي او مرثيه سرايي كنند. هر كدام از دوستانش شعري را براي او و حتي قاتلين او خواندند و با خواندن هر كدام از اشعار اشك در چشمان حضار حلقه مي زد. بعد از اين مرثيه سرايي نوبت به پخش كليپي از كشته شدگان و همچنين حوادث اخير بود كه حضار را به شدت تحت تاثير قرار داد، تصاويري از ندا آقا سلطان، سهراب اعرابي، اشكان سهرابي، ترانه موسوي و ده ها نفر ديگر از تصاوير اين كليپ بود. فضاي برگزاري مراسم مملو بود از عكس هاي امير...
شمع هايي كه در دست حاضرين بود روايت تلخي بود از مبارزين ايران كه بي صدا و با اندك نوري مي سوختند و فضا را روشن مي كردند. در انتها نوبت به همسر امير رسيد كه بامرثيه ي خود، درد مرگ همسرش را با ديگران قسمت كند. همسر امير اشك مي ريخت، حضار اشك مي ريختند اما حس اميدواري و تلاش براي فردايي بهتر در نگاهشان موج مي زد, حضار دستان خود را به نشانه پيروزي به هوا برده و همزمان با خواندن سرد يار دبستاني حلقه اتحاد تشكيل دادند.
اين مراسم با دعا براي آزادي زندانيان دربند و همچنين آرزوي صبر وشكيبايي براي خانواده جوادي فر به پايان رسيد.
منبع:آژانس ايران خبر

(رفیق روحت شاد،راه و یاد تا ابد در قلب ما زندست)

هیچ نظری موجود نیست: